×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینتر

راهنمای خرید پرینترهای چند کاره

راهنمای خرید پرینترهای چند کاره

با خرید یک پرینتر چندکاره، شما در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد. چون دیگر نیازی به خرید وسایلی مانند اسکنر، فکس و یا دستگاه کپی ندارید. به عبارت دیگر با یک پرینتر چندکاره تمامی وسایل گفته شده را در یک چاپگر، با ابعاد و اندازه جمع و جور خواهید داشت. اما برای اینکه بهترین خرید را داشته باشید و درست انتخاب کنید، باید با مزایا و معایب این پرینتر‌ها آشنا باشید. برای آشنایی با این ویژگی‌ها، باید راهنمای خرید پرینترهای چند کاره را بخوانید پس با ما همراه باشید.

پرینتر چندکاره چیست؟

پرینتر چندکاره‌ دستگاهی است که علاوه بر انجام پرینت، کپی، اسکن و یا حتی فکس را نیز انجام می‌دهد. پرینتر‌های چندکاره یک انتخاب ایده‌آل، برای شرکت‌هایی با حجم کاری بالا و البته فضایی محدود هستند. زیرا به راحتی می‌توانند کار چند دستگاه گران قیمت و بزرگ را انجام داده و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنند.

پرینتر‌های چندکاره، نه تنها برای شرکت‌هایی بزرگ بلکه برای واحد‌هایی اداری با حجم کاری کم و حتی مصارف خانگی نیز مناسب هستند. شما با انتخاب یک پرینتر چندکاره، علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، در فضای کاری خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. زیرا با وجود این دستگاه، دیگر خبری از وسایل بزرگ و پر سروصدا نیست.

نکاتی که قبل از خرید پرینترهای چند کاره باید بدانید

قبل از آنکه برای خرید پرینترهای چند کاره اقدام کنید، ابتدا باید نیاز‌ها و انتظاراتی که از دستگاه دارید را در نظر بگیرید. حجم کاری روزانه شما در چه حد است؟ چقدر امکان دارد از قابلیت‌هایی، مانند فکس و کپی و اسکن استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید پرینتر چندکاره رنگی بخرید؟ می‌خواهید بدون هیچ زحمتی، راحت و بدون دردسر فایل‌ها را از گوشی هوشمند خود به پرینتر بفرستید؟ می‌بینید، در هنگام خرید باید گزینه‌های زیادی را در نظر بگیرید. ابتدا به این سوالات پاسخ داده و سپس با در نظر گرفتن جواب برای خرید اقدام کنید. با پاسخ به این سوالات، انتخابی صحیح خواهید داشت و پرینتری با قیمتی مناسب خواهید خرید.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
درخواست تعمیر پرینتر
خرید پرینترهای چند کاره
قبل از اینکه برای خرید پرینتر چندکاره اقدام کنید، ابتدا باید نیاز‌ها و انتظاراتی که از پرینتر دارید را در نظر بگیرید

نکته‌ای که همواره در هنگام خرید پرینتر، باید رعایت کنید توجه به قیمت‌ها و هزینه‌های ملزومات مصرفی است. نباید تنها قیمت خرید پرینتر‌ها را در نظر بگیرید. در حالت کلی پرینتر‌های جوهری، به دلیل ساختار و تکنولوژی ساده بسیار ارزان‌تر از پرینتر‌های لیزری هستند. اما باید بدانید، این قانون در مورد قیمت خرید کارتریج جوهری صدق نمی‌کند. کارتریج‌‌های جوهری، بسیار گران قیمت و البته کم ظرفیت هستند.

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید پرینتر لیزری یا جوهری، تک کاره یا چندکاره باید در نظر بگیرید، قابلیت اتصال بیسیم است. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید اسناد و فایل‌های خود را از طریق گوشی هوشمند یا لپ تاپ بدون هیچ سیم و کابلی به پرینتر فرستاده و کپی بگیرید. علاوه بر این، با پرینتر وایرلس دار شما قادر هستید دستگاه را بین چند کاربر و سیستم به اشتراک بگذارید.

در نظر داشته باشید که، شما می‌خواهید سال‌ها از این پرینتر استفاده کنید. بنابراین باید از برند و کمپانی شناخته شده خرید خود را انجام دهید، تا در مواقع حساس و ضروری از گارانتی بهره برده و یا در هنگام تعویض قطعات، بخش‌های سالم را به آسانی پیدا کنید.

اگر حجم کاری شما بالا است، باید ظرفیت و سینی کاغذ را در نظر بگیرید. اگر زمان برای شما اهمیت دارد و روزانه حجم بسیاری از اسناد را بایگانی می‌کنید، به سرعت چاپ در دقیقه دقت کنید.

  • درست است که پرینتر‌های لیزری، سرعت چاپ بسیار بالایی دارند. اما پرینتر‌های جوهری، در چاپ عکس‌ها با کیفیت بیشتری عمل می‌کنند. بهترین پرینتر‌های جوهرافشان، علاوه بر چاپ با کیفیت تصاویر می‌توانند فکس و اسکن را نیز با کیفیت قابل قبولی انجام دهند.
  • تک رنگ در مقابل رنگی، به عبارت دیگر اگر فقط می‌خواهید اسناد و متون را با پرینتر چندکاره چاپ کنید باید پرینتر تک رنگ را انتخاب کنید. اما اگر به پرینت‌های رنگی نیاز دارید، باید پرینتر‌های رنگی را برگزینید.
  • هزینه مواد مصرفی که شامل کارتریج و کاغذ استاندارد می‌شود را در نظر بگیرید.
  • هنگامی که فایل یا عکسی را اسکن می‌کنید، اسکنر مقداری اطلاعات از فایل جمع آوری می‌کند که به آن Bit depth یا عمق بیت می‌گویند. هرچه میزان این عدد بالاتر باشد، اسکن نیز بهتر خواهد بود.
  • مقدار حافظه را نیز بررسی کنید، زیرا این مقدار هرچه قدر بالاتر باشد، سرعت چاپ نیز بالاتر خواهد بود.
  • Dpi یا رزولوشن نیز، به معنای وضوح و کیفیت چاپ است. حداقل وضوح باید حداقل در حدود 600 dpiباشد.

پیشنهاد مطالعه

قابلیت چاپ دو رو چیست
پرینتر‌های جوهری، به نسبت پرینتر‌های لیزری از قیمت خرید کمتری برخوردار هستند

معایب پرینترهای چندکاره

حالا که با راهنما و نکاتی که باید، در هنگام خرید پرینترهای چند کاره بدانید آشنا شدید، وقت آن رسیده که در مورد معایب پرینترهای چندکاره نیز بدانید.

بزرگ‌ترین ایراد پرینتر‌های چندکاره، در چندکاره بودن آن‌ها است. چرا؟ زیرا با از کار افتادن و یا خرابی یک بخش، سایر بخش‌ها نیز از کار افتاده و خراب می‌شوند. به عبارت دیگر با از کار افتادن کارتریج، علاوه بر پرینت، کپی و اسکن نیز می‌تواند از کار بیافتد.

درست است که پرینتر‌های چندکاره، قابلیت‌ها و کارایی مختلفی را ارائه می‌کنند، اما نمی‌توانید انتظار کیفیت بالایی از این کارایی داشته باشید. به عنوان مثال قابلیت فکس در پرینتر چندکاره، ممکن است تمام ویژگی و توانایی یک دستگاه فکس جداگانه را نداشته باشد.

معایب پرینترهای چندکاره
در هنگام خرابی پرینتر چندکاره، تمامی قابلیت‌های آن از قبیل فکس، اسکن و کپی نیز از کار خواهند افتاد

قابلیت چاپ دو رو چیست

قابلیت چاپ دو رو یا همان duplex، به معنی پرینت اسناد و متون روی هر دو طرف کاغذ است. در این پروسه بعد از انجام چاپ در یک طرف کاغذ، قطعه‌ای به نام duplexer به صورت اتوماتیک برگه را برگردانده و دوباره فرایند چاپ را انجام می‌دهد.

مزیت قابلیت چاپ دو رو، صرفه جویی در مصرف کاغذ است و از بسیاری از هزینه‌های مربوط به این ماده مصرفی می‌کاهد. بنابراین اگر به دنبال پرینتری با این قابلیت هستید، در هنگام خواندن مشخصات دستگاه به ویژگی قابلیت چاپ دو رو توجه کنید. علاوه بر این اگر پرینتری، از قابلیت چاپ دو رو برخوردار باشد در اسم آن حرف لاتین D به چشم خواهد خورد.

بهترین پرینترهای چند کاره لیزری

در ادامه مقاله قصد داریم شما را با، بهترین پرینترهای چند کاره لیزری آشنا کنیم. با در نظر گرفتن نکات بالا و پرینتر‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین پرینترهای چند کاره لیزری
با قابلیت چاپ دو رو به صورت خودکار، می‌توانید در مصرف بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنید

Brother MFC-L2750DW

اگر تکنولوژی وایرلس برای شما اهمیت زیادی دارد، پرینتر برادر را انتخاب کنید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید بدون هیچ سیم و کابلی، اسناد و عکس‌ها را از طریق تبلت، لپ تاپ و یا گوشی هوشمند خود به پرینتر بفرستید و به سرعت چاپ کنید. این پرینتر لیزری با قابلیت اسکن، کپی، فکس و پرینت یک دستگاه ایده‌آل برای شما بوده و سرعت چاپ آن به 36 برگ در دقیقه می‌رسد. اگر نیازی به چاپ رنگی و پرینت تصاویر ندارید، Brother MFC-L2750DW یک انتخاب مناسب است و ظرفیت سینی کاغذ آن به، 250 برگ در دقیقه می‌رسد.

Canon PIXMA TS8320

اگر در کار شما چاپ با کیفیت عکس، بروشور و اشکال گرافیکی اهمیت زیادی دارد باید پرینتر Canon PIXMA TS8320 انتخاب کنید. این پرینتر جوهری، علاوه بر پرینت از قابلیت اسکن و کپی نیز برخوردار بوده و سینی کاغذ آن در حدود 100 برگ ظرفیت دارد. سرعت چاپ رنگی و سیاه و سفید این پرینتر، به ترتیب 10 و 15 برگ در دقیقه است.

بهترین پرینترهای چندکاره hp

HP OfficeJet Pro 9015

درست است که چاپگر‌های لیزری، متون را با کیفیتی بی نظیر چاپ می‌کنند اما برخی از مدل‌های چاپگر‌ جوهری نیز، در این زمینه حرفی برای گفتن دارند. پرینتر HP OfficeJet Pro 9015، از نظر چاپ متون مانند یک پرینتر لیزری عمل می‌کند. علاوه بر این با قابلیت پرینت، کپی، اسکن و فکس شما را نیز شگفت زده خواهد کرد. این پرینتر از ویژگی چاپ بی سیم برخوردار بوده و به شما امکان پرینت بی دردسر اسناد و عکس‌ها را از طریق گوشی هوشمند می‌دهد.

سرعت پرینت رنگی و مشکی پرینتر HP OfficeJet Pro 9015، به ترتیب 22 و 18 برگ در دقیقه بوده و همین موضوع آن را برای شرکت‌هایی با حجم کاری متوسط مناسب می‌کند.

معرفی پرینترهای چند کاره
پرینتر‌های لیزری، اسناد و متون را به بهترین کیفیت ممکن چاپ می‌کنند

HP Color LaserJet Pro M479fdw

برای شرکت‌هایی با حجم کاری متوسط، پرینتر HP Color LaserJet Pro M479fdw یک گزینه عالی خواهد بود. این پرینتر چهارکاره با قابلیت چاپ رنگی، از ویژگی چاپ دو رو به صورت خودکار برخوردار بوده و در دسته پرینتر‌های وایرلس دار قرار می‌گیرد. تمامی این ویژگی‌های مثبت سبب شده، پرینتر HP Color LaserJet Pro M479fdw، از نظر قیمت بالاتر از سایر پرینتر‌های چندکاره باشد.

HP LaserJet Pro M148fdw

اگر به دنبال یک چاپگر کارآمد، برای شرکتی با حجم کاری کم یا متوسط هستید HP LaserJet Pro M148fdw به شما پیشنهاد می‌شود. این پرینتر چهارکاره لیزری، تک رنگ بوده و سرعت چاپ آن به حداکثر 30 برگ در دقیقه می‌رسد. این پرینتر با قابلیت چاپ دو رو به صورت خودکار، پروسه پرینت را برای شما ساده و سریع خواهد کرد. نکته دیگر اینکه رزولوشن چاپ در این پرینتر به حدود 1200*1200 dpi می‌رسد.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بهتر است قبل از خرید پرینتر به برند و کمپانی سازنده آن دقت کرده و سپس انتخاب کنید. گارانتی و شرایط تعمیر را نیز در نظر بگیرید تا در هنگام خرابی پرینتر به مشکل نخورید. اگر پرینتر خراب شده و به دلیل اتمام گارانتی و یا قرار گرفتن در صف تعمیر، به دنبال سرویسکاری برای تعمیر پرینتر هستید، کافیست درخواست خود را در آچارباز ثبت کنید. در صورت عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت نیز می‌توانید، با شماره 02154591616 تماس بگیرید. بعد از ثبت درخواست شما، تیم پشتیبان با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم سرویسکار را در زمان دلخواه به مکان مورد نظر شما می‌فرستد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا